دسته‌بندی نشده

وزارت راه خودنویس را تبلیغ می‌کند، مشاوران املاک جواز ابطال می کنند

درپی راه اندازی سامانه خودنویس قراردادهای املاک از سوی وزارت راه و شهرسازی، اتحادیه مشاوران املاک به اجرایی شدن آن اعتراض کردند.

کرباسیان، عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک گفته است: “مسئولان وزارت راه سامانه خودنویس را تبلیغ می‌کنند و به مردم می‌گویند بیایید قرارداد خود را مجانی ثبت کنید. آنها با این کار در واقع رسما به حذف دفاتر مشاور املاک ورود کرده‌اند. زیرا با ایجاد سامانه خودنویس، اکثر مشاوران املاک به سمت ابطال جواز رفته‌اند.”

این مقام اتحادیه املاک به دولت راجع به عواقب این کار هشدار داده و گفته است: “این مساله تبعات منفی برای بازار مسکن و اشتغال کشور دارد که در آینده خود را نشان می‌دهد.

به گفته مهدی ساسانی، در نسخه قدیمی (سامانه ایران املاک) طی ۵۰ روز ابتدایی سال۱۴۰۲ به میزان ۱۱۷ هزار و ۸۸۱ قرارداد ثبت شد. این در حالی است که قراردادهای ثبت شده در نسخه جدید سامانه ثبت قراردادهای معاملات املاک و مستغلات (خودنویس) طی ۵۰ روز ابتدایی سال۱۴۰۳ تعداد ۱۶۶ هزار و ۲۶۳ رسیده است. بر این اساس، میزان مراجعه مالکان و مستاجران برای انعقاد قرارداد رایگان اجاره نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا