رویدادها

تاکید محسنی اژه ای بر اجرای سریع قانون «الزام به ثبت رسمی اسناد غیرمنقول»

در اسرع وقت، آیین‌نامه‌ها را نهایی کنید

رئیس قوه قضاییه  با اشاره به تصویب طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» گفت: اگر چه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دارای مهلت یک ساله است تا زیرساخت‌ها و سامانه‌های مربوط به اجرای قانون «الزام به ثبت رسمی اسناد غیرمنقول»را ایجاد کند، اما تاکید من آن است که هرچه سریعتر و تا قبل از انقضای مهلت قانونی، این مهم صورت گیرد.

محسنی اژه ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه با بیان این مطلب افزود: درباره ی «اسناد عادی» و «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» چنانچه مصوبه ناظر بر آن، نهایی و ابلاغ شود بسیاری از مشکلات مردم و جامعه مرتفع می‌گردد و ورودی‌ها به دستگاه قضا تقلیل می‌یابد.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: معاونت حقوقی قوه قضاییه نیز در اسرع وقت، آیین‌نامه‌های مربوط به قانون «الزام به ثبت رسمی اسناد غیرمنقول» را نهایی کند.

وی در بخشی از سخنانش به فرآیندها و ساختارهایی که ممکن است سبب فساد و تخلف باشند اشاره کرد و گفت: در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، فرآیندها و ساختارها و قوانینی که ممکن است زمینه بروز تخلف و جرم و آسیب باشند را احصاء کنید و موارد مربوطه را به مراجع ذی‌ربط منتقل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا